Bokig

Verklighetsbaserade o sanna böcker.

Min andra chans

Kategori: Övrigt

Författare: Tim Guénard
154 sidor
utgiven 2002

 

Tim har precis blivit pappa och allt borde vara toppen. Trots att lyckan är total och barnet är det vackraste han sett kan han inte tänka på annat än just en sak: Hur ska han kunna bli en bra pappa? Tim uppväxt har satt djupa spår då modern lämnade honom och fadern skadade honom för livet. Efter barnhem, fosterhem, prostitution, ungdomsfängelser och en karriär som boxare återfick Tim tron på livet. Men minnena efter uppväxten får honom att undra om han är dömd att misslyckas som pappa?

 

Min andra chans är fortsättningen på Starkare än hatet men tro mig, detta är ingen höjdare. Det är massa prat om kristendom och hur lycklig han är över att ha funnit meningen med livet. Tim beskriver ingående hur man ska ha hand om barn som varit i samma sits som han. Det tjatas mycket om hur han betedde sig när olika ungdomar var hos honom för att återanpassa sig till samhället. Boken är långtifrån vad jag förväntade mig, det är mer en instruktionsbok än en självbiografi om jag får säga det..